måndag 28 november 2011

Första snön - första advent...

Solen står lågt i slutet av november och ger långa skuggor,
den första snön kom och 1:a adventspaddling.

25:e november, inte en snöflinga och 6 grader varmt.

Vink, vink... Solen ger långa skuggor och där står jag i långgräset och vinkar.

17:e november  - 1:a snön, alltid lika härligt...


Fortfarande isfritt, en kajaktur i snögloppet känns lite annorlunda.

Familjen svan passerade, herr o fru med sina fyra barn gled ståtligt förbi.

1:a advent firades ute på Alsensjön - mysigt, lugnt, tyst och skönt.

Måndag den 28 november. Blåser hårt men det är väldigt vitt och vackert.

Hmm.... ingen kajaktur i dag!

Västanvinden ligger ordentligt på.

Tänk va ljust och rent det blir när snön har kommit!
Hoppas den nu får ligga kvar ända till våren.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, så vackra bilder! När du har övernattningsrummen klara, då vet jag nog en som kommer upp på träningsläger ,-)

Stefan sa...

Ja, efter nyår är det jag som är på träningsläger där : ) Det ser lovande ut!

Anonym sa...

Man kanske måste boka, det verkar vara många om budet.
Men jag måste ändå fråga; saknar du inte alls den ljuvliga kommersen i städernas köpcentrum, med härlig bjällerklangsmusik skrålande ur högtalarna???
PV

gunnar i vaplan sa...

Elisabeth och PV:
Så här är läget. Nu i veckan ska det inhandlas två gästsängar på IKEA i Sundsvall. Pentry och toa finns på övervåningen men duschen är gemensam på nedre botten.

Stefan: Vecka 1 är inbokad för ditt träningsläger.

PV: Bokningsläget just nu: se ovan,
och det där med kommersen i städerna och all bjällerklang hoppar jag mer än gärna över.

mossfolk sa...

Här är en som är väldigt avundsjuk på den där snön! Den får gärna komma hit nu...
Och så undrar jag hur länge ljuset brann innan vinden släckte det?

gunnar i vaplan sa...

Karin:
Jag paddlade i medvind så ljuset brann faktiskt ganska länge :-)